((مسابقة رمضان 1439هـ ))

((اعضاء فوضى ))

((استراحة الرحاب))

((ارض في املج للبيع))

((للجادين الراغبين بالزواج من ينبع وقراها))

((خيالي))


الانتقال للخلف   ينبع البحر > المنتديات الادبية > القصة والرواية

القصة والرواية روايـآت وقصص من الوآقع أو وحـي الخيآل

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 10-08-2017, 01:47 AM   #16
الجواهر الغالية
• ريشـہ مـبـدع


الجواهر الغالية غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 7341
 تاريخ التسجيل :  Jul 2017
 أخر زيارة : 13-08-2017 (01:00 AM)
 المشاركات : 500 [ + ]
 التقييم :  50
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي رد: رواية المشوه الحلقه الاولي



الحلقه ال 16

قبل الاخيرة

اخدهم ادهم وراح بيهم شقته
المنطقه كانت في حي راقي جدا عجبهم كلهم
العماره فخمه من بره
دخلو وطلعوا الاسانسير ووقفوا قدام الشقه
واول ما ادهم فتح الباب اتفاجؤا كلهم
اتفاجؤا لما لقوا الشقه فخمه جدا
ليلي: واو دي شقتك يا ادهم؟
ادهم: عجبتك؟؟؟
ليلي: عجبتني!! انت بتهزر دي تحفه زي الشقق اللي بشوفها في التليفزيون وبس
طبعا اتفرجت علي الشقه كلها واكتر حاجه عجبتها اوضه النوم الرئيسيه بحمامها الخاص والجاكوزي فيه والمطبخ لانه كان امريكان مفتوح علي الصاله وعجبها البار اللي فيه
ادهم: كان نفسي تعيشي معايا هنا...
عم محمود: متنساش اتفاقنا
ادهم: مش ناسيه
عم محمود: ما انت مليونير اهوه علشان كده مفرقش معاك المهر والشبكه
ادهم: ولا مليونير ولا حاجه
عم محمود: عربيه موديل السنه وشقه في منطقه راقيه جدا وعفش بالمنظر ده والبيت اللي بتبنيه وتقولي مش مليونير
ادهم: ايوه مش مليونير بس مش معدم
اولا الشقه اخدتها من اكتر من 8 سنين كانت الاسعار غير دلوقتي وبعدين انا راتبي عالي وكل مهمه بطلعها ليها حساب خاص وكل اصابه عليها تعويض والاهم ان انا مش من النوع اللي بصرف او ليا اهتمامات ماديه والسنه اللي فات جددت الشقه والعفش وساعدتني ساره في الموضوع ده واشتريت العربيه لان الفلوس موجوده وملهاش لازمه... اما البيت والمهر والشبكه والفرش فاعتقد ان بعد الفرح هبقي جبت اخري خلاص
عم محمود: هتفلس يعني ولا ايه؟
ادهم: مش هفلس بس لان شغلي موجود بس قصدي علي الحساب في البنك
ليلي: طب احنا ممكن نشتري المهم بس ونوفر
ادهم: لا يا حبيبتي مش قصدي كده اشتري كل اللي نفسك فيه الفلوس رايحه وجايه ما تقلقيش انتي
المهم اتفضلو في كذا اوضه نوم اللي تعجبكو اتفضلو فيها
ليلي: انا هاخد الاوضه دي تعال معايا
شدته من دراعه توريه الاوضه اللي عجبتها
ادهم: دي اكتر اوضه عجبتك؟
ليلي: اههه... اينعم عايزه اغير الوانها الغامقة دي بس هيا اكتر حاجه عجباني
ادهم: دي اوضتي
ليلي: اوضتك! طب خلاص اسيبهالك
ادهم: لا يا قمر هو انا اطول انك تنامي في اوضتي وبعدين اصلا انا هسيب الشقه كلها فنامي انتي هنا
ليلي: ليه؟ خليك معانا
ادهم: بجد اخليني؟؟ انتي عايزاني انا وابوكي في بيت واحد؟؟
عم محمود: ابوها هياكلك يعني ولا ايه؟
اتفاجؤا الاتنين بيه
ادهم: لا طبعا مش القضيه بس حضرتك اللي اعترضت علي وجودي انا وليلي في بيت واحد
ام ليلي: لا يا حبيبي سيبك من الكلام ده انت متخرجش من بيتك خليك معانا
ادهم: لا معلش
عم محمود: اترجوه شويه وهو يوافق
ادهم: انا مش عايز حد يترجاني.. بس مش عايز مشاكل مش اكتر
عم محمود: وانا بقي بسبب لسيادتك مشاكل صح؟
ادهم: انا مش عارف اقول لحضرتك ايه؟
ام ليلي: متقولش حاجه ومتخرجش من بيتك واللي ليه عندنا حاجه يجي ياخدها
ليلي: ايوه يا ادهم خليك وبعدين محسسني انك قاعد طول النهار في البيت؟؟
ادهم: خلاص براحتكم المهم هسيبكم ترتاحو وانا هرجع شغلي
عم محمود: استني قبل ما تنزل اللي عايز يشرب شاي هنا يلاقي ولا ينزل يشتري؟؟
ادهم: المطبخ فيه كل حاجه.. تعالي يا ليلي اوريكي مكان كل حاجه
ليلي بابتسامه: يالا بينا
اخدها المطبخ وعرفها علي اماكن الحاجات الأساسية

(تأليف shimaaelwady برعايه خطوات هادئه)

ادهم: مالك بتبصيلي كده ليه؟
ليلي: عاجبني المطبخ واستيله ذوقك ولا ذوقك مامتك
ادهم: مامتي؟؟!
ليلي: قصدي ساره مش تعتبر مامتك ولا ايه؟
ادهم: لا ما تعتبرش المهم اغلب عفش الشقه ذوقي هيا ساعدتني في شرا الحاجه مش اكتر وشويه ديكورات كده
ادي الشاي والسكر والغلايه والميه ايه تاني؟
ليلي: نسكافيه اهم حاجه النسكافيه
ادهم: اشمعني؟؟
ليلي: انا مدمنه نسكافيه
ادهم: امم قولتيلي وايه كمان؟؟
ليلي: اممم الشيكولاته بعشقها يعني بص في اي وقت عايز تصالحني تطلب حاجه ارشيني علي طول بشكولاته كادبوري هتلاقيني بقولك شبيك لبيك
ادهم: طيب كويس انك قولتيلي... ادي يا ستي النسكافيه اهوه
ليلي: عندك لبن بقي؟
ادهم: ايه محل البقاله اللي انا واقف فيه ده؟ لا يا ستي معنديش لبن اتفطمت من بدري
ليلي: خفه انا بشرب النسكاف باللبن
ادهم: النسكاف؟؟؟ حاضر اجيبلك لبن حاجه تانيه عايزاها
ليلي: لا يا حبيبي سلامتك
قربت ليلي عليه وهو مسك ايديها
ادهم: وحشتيني
ليلي: يااااااااه اخيرا افتكرت
ادهم: مش انتي اللي دخلتينا محل البقاله اعملك ايه يعني؟
ليلي: طب خلاص خرجنا من محل البقاله خلينا في المهم... انت كمان وحشتني قوي
شدها عليه ويدوب هيضمها
عم محمود: فين الشاي؟
ادهم: جاهز ثواني
ليلي حطت الشاي لابوها وادهم بصلها وهز اكتافه وكأنه بيقولها مش بايدي وراح على شغله
ابوي ليلي رفض ان ليلي تنام في اوضه ادهم نهائي
ادهم كان بيقضي النهار كله في شغله ويرجع اخر الليل وينزل بدري جدا
ليلي وابوها وامها بيشتروا جهازها
وادهم بينزل معاهم في الحاجات المطلوب منه وجوده فيها
عم محمود لاحظ ان ادهم ليه هيبه بين الناس وانه محترم جدا من اللي حواليه
ادهم اي شيئ بيعجب ليلي بيشتريه حتي لو غالي
وفي الاجهزه اللي كان بيجيبها
عم محمود: انت مش ملاحظ انك بتشتري بزياده
ادهم: ايه اللي بشتريه بزياده؟
عم محمود: الشاشات دي ما كفايه واحده كفايه الكبيره دي
ادهم: واحده في الصاله والتانيه لاوضه النوم
عم محمود: والتكيفات؟
ادهم: الجو في الصيف حر جدا في بلدكم وبعدين كل الاجهزه دي لراحه ليلي ولا ايه؟
عم محمود: براحتك انت حر

(تأليف shimaaelwady برعايه خطوات هادئه)

خلصوا شري العفش وكل حاجه تقريبا
وفي يوم بالليل الكل نايم ليلي صحيت وطلعت تشرب قابلت ادهم يدوب راجع
ليلي بصوت نعسان: اخيرا جيت؟؟؟
راحت ناحيته واستكانت في حضنه نايمه علي نفسها خالص
ادهم: انتي هتنامي ولا ايه؟
ليلي: انا نايمه اصلا
ادهم: طيب ادخلي كملي نومك
ليلي: لا عايزه افضل معاك شويه... تعال نقعد شويه في البلكونه
ادهم: ولو ابوكي صحي؟
ليلي: سيبك من ابويا بقي كلها بكره وهسافر
ادهم: تعالي
طلعوا البلكونه وفضلو يتكلمو ويتكلمو في اي حاجه وفي كل حاجه
وسكتو الاتنين مره واحده وبصوا لبعض واتقابلت العيون المشتاقه في نظره طويله وغابوا الاتنين مع بعض في لحظات لاتنسي
ليلي همست لادهم: بحبك قوي ومحتاجالك قوي جنبي وانت علي طول بعيد
ادهم: انا مش بعيد ابدا بس مش عارف قرب حاسس اني متكتف ومتراقب في كل حركة ابوكي واقفلي ومستنيلي اي غلطه
ليلي: هانت خلاص
ادهم: بجد هانت؟؟؟
ليلي: اكيد بعد ما نتجوز محدش هيدخل بينا تاني
ادهم: والشرط اللي ابوكي حاطه انك ما تسافريش معايا هنتصرف فيه ازاي؟
ليلي: هنطنشه ومش هيمنعني ساعتها اجي معاك وبعدين مالوش حكم عليا بعد ما اتجوزك
ادهم: اتمني ده يحصل لاني مش عارف اصلا ساعتها هعمل ايه وهبعد عنك ازاي؟
ليلي: متبعدش خليك جنبي ديما
ادهم: ولما تزهقي؟
ليلي: عمرك سمعت عن حد زهق من روحه؟؟
ادهم: وانا روحك؟؟-
ليلي: عندك شك في ده؟ انت روحي وقلبي وحياتي كلها.. انت اهم حاجه في حياتي فاهم؟ انا من غيرك ولا حاجه وبيك انت كل حاجه
ضمها ادهم لصدره
قعدوا جنب بعض وادهم قلع جاكته ولبسهولها وفضلو لحد الصبح مع بعض ونامو كده
اتفاجئ ادهم بايد علي كتفه بتصحيه

(تأليف shimaaelwady برعايه خطوات هادئه)

اصحوا اصحوا انتو الاتنين يالا
صحي ادهم وبص لقاها ام ليلي
ام ليلي: اصحوا بقي قبل ما ابوها يطلع ويعمل مشكله
ادهم: صحيت خلاص اهوه
ام ليلي: صحي البت دي
ادهم: ليلي ليلي اصحي بقي
ام ليلي: يا بنتي اصحي بقي ابوكي جاي
ليلي: يوه بقي سيبوني انام... اه رقبتي
ام ليلي: بقولك ايه؟ شيلها دخلها اوضتها بسرعه وانا هدخل لابوها لحد ما تدخلها ماشي
(تأليف shimaaelwady برعايه خطوات هادئه)
بصلها ادهم باستغراب
ام ليلي: انت لسه هتبصلي اتحرك ولا مش تقدر تشيلها؟
ابتسمتله وهيا داخله
ام ليلي: متطولش عندها واخرج علي طول
جاوبها بابتسامه وفعلا شالها ودخلها علي سريرها غطاها ويدوب هيمشي اتشعبطت في رقبته
ليلي: خليك جنبي
ادهم: انتي مصره تودينا في داهيه صح؟
ليلي: انت رخم
ادهم: رخم اه بس عايز اتجوز مش عايز مشاكل قبل الفرح سيبي رقبتي بقي
ليلي: طب بوسني وانا اسيبك
ادهم: أ..... ابوسك
باسها ادهم علي خدها بوسه خطف كده
ليلي: بجد!!! ده بجد ولا بتهزر؟؟
ادهم: بهزر اوعي بقي
ليلي: طب اطلع بره انا غلطانالك اصلا... انا غلطانه اني احب واحد زيك
ادهم وقف بسرعه: قصدك ايه بواحد زي؟؟
ليلي استوعبت كلامها وان ادهم حساس جدا
ليلي: مش قصدي اللي في بالك ده انا بهزر علي فكره مش قصدي حاجه يا ادهم
ادهم: ما علينا انا نازل شغلي
ليلي جريت ومسكته من ايده: مش قصدي حاجه انا بحبك وانت عارف ده كويس انا بس اتضايقت انك عامل حساب قوي لبابا وخايف منه كده
ادهم: خايف منه؟؟ مين قالك اني خايف منه؟ انا مبخفش من اي حد علي وجه الارض نهائي فاهمه؟ مبخافش.... لكن في فرق اني اخاف منه او اخاف علي حاجه بين ايديا حلم جميل او وهم خايف اصحي منه علي كابوس حياتي
انتي يا ليلي في ايد ابوكي لسه مش في ايدي وده اللي مخلينا عامله حساب مش اكتر
خايف علي زعله علشانك مش عايزك تزعلي منه او يزعل منك بسببي... مش عايز ابدا في يوم من الايام تختلفوا بسببي فاهمه؟
انا اتحرمت من العيله وده احساس ما اتمنهوش لعدوي فما بالك بحبيبتي
فهمتي بقي انا خايف من ايه؟ خايف انك تضيعي مني مش اكتر
ليلي: انا مش هضيع منك ابدا محدش يقدر يبعدني عنك ولو هختار
قاطعها ادهم: ولو في يوم اتحطيت في موقف انك تختاري بيني وبين عيلتك هنسحب من حياتك وهختار انا نيابه عنك العيله
ليلي: ادهم ارجوك
ادهم: ارجوكي انتي افهميني وقدري موقفي
انا اتاخرت علي شغلي بعد اذنك
مسكته: طيب علشان خاطري متمشيش زعلان
ادهم: انا مش زعلان يا ليلي ومش هزعل منك
بس بجد انا اتاخرت
خرج ادهم وما اخدش باله ان ابوها سمع الحوار ده كله بينهم
عدت الايام واخيرا جه اليوم الموعود


 


رد مع اقتباس

((للجادين الراغبين بالزواج من ينبع وقراها))

قديم 10-08-2017, 01:50 AM   #17
الجواهر الغالية
• ريشـہ مـبـدع


الجواهر الغالية غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 7341
 تاريخ التسجيل :  Jul 2017
 أخر زيارة : 13-08-2017 (01:00 AM)
 المشاركات : 500 [ + ]
 التقييم :  50
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي رد: رواية المشوه الحلقه الاولي



الحلقة ال 17 والاخيره

اخيرا جه يوم الفرح كل حاجه جاهزه ومظبوطه كل شيء في مكانه
الناس ما بين فرحان ومستخسر ومستغرب
ليلي طايره من الفرحة هيا وامها واخوتها
ابوها مش عارف يعمل ايه مش عارف ولا قادر يتقبل ادهم وحاسس انه بيتخلي عن بنته وحاسس انه شايفها قدامه بنت خمس سنين بفيونكات وبياخدها بيسلمها لوحش مخيف ضخم... كابوس بيطبق علي صدره كل يوم
بيسلم بنته لوحش خوف مبهم ماليه مش عارف يتخلص منه
ادهم مرعوب احاسيس كتيره متلخبطه جواه
مش عارف ان كانت الخطوه دي صح ولا غلط
اه هو بيحب ليلي جدا بس كلمه ابوه عماله ترن في عقله "" انت عمر ما حد هيحبك ابدا وهتفضل مشوه من جواك ومن براك """
كان نفسه اي حد يكون جنبه
حد يمسك ايده ويطمنه ويقوله كل حاجه هتبقي كويسه
بس هو لوحده زي ما طول عمره لوحده
اتصل علي تليفون امه يسمع صوتها
امه: الو مين معايا
ادهم: انا
امه: ________
ادهم: ارجوكي انا محتاجك النهارده قوي
امه :_______
ادهم: النهارده فرحي علي اجمل بنت في الكون ده كله..... مش عارف ان كان جوازي منها صح ولا غلط؟؟؟؟ مش عارف اتصرف ازاي؟ خايف اكون اناني وادخلها في وحدتي وبدال ما هيا تخرجني من عذابي ادخلها انا في عذاب ما تعرفش تخرج منه
ارجوكي ردي عليا قوليلي اي كلمه
قولي اي حاجه
كوني لمره واحده امي ارجوكي
دمعه متمرده نزلت من عينه غصب عنه
كان عندي امل انك تردي النهارده عليا مش عارف ليه بس تخيلت انك......... دي كانت اخر مره اكلمك فيها اوعدك انك مش هتسمعي صوتي تاني ابدا اوعدك
قفل السكه وغمض عنيه وقرر انه يمشي الطريق لاخره وزي ما يحصل يحصل لانه مهما يحصل عمره ما هيكون اسوأ من اللي عدي بيه قبل كده
اتكتب الكتاب خلاص وبعد كتب الكتاب ادهم اتفاجئ بعم ليلي جايله
عم ليلي: مبروك وربنا يتملكم علي خير
ادهم: الله يبارك فيك
عم ليلي: انا عندي طلب خاص منك
ادهم: اتفضل
عم ليلي: حمدي ابني ارجوك
ادهم: حمدي؟؟؟ حضرتك عارف ان حمدي هربان من ساعه الحادثه
عم ليلي: ايوه عارف
ادهم: امال حضرتك عايز ايه؟؟ مش فاهم
عم ليلي: انت اللي كنت ماسك القضيه وفي ايدك كل حاجه
ادهم: مش فاهم برضه حضرتك قصدك ايه؟
عم محمود: انت هنا واحنا بندور عليك هتتاخر
ادهم: لحظه بس
عم محمود: لحظه ايه؟ في ايه هنا؟
ادهم: كنا بنتكلم عن حمدي ولسه عايز افهم ايه المطلوب مني؟؟
عم محمود لاخوه: وهو ده وقت الكلام عن حمدي برضه؟؟؟
عم ليلي: ايوه وقته ماهو لو كان ابنك؟؟
عم محمود: وهو مكانش ابني واكتر وكنت هجوزه بنتي
عم ليلي: ومجوزتوش ليه بنتك هاه؟ لو كنت جوزتهاله مكنش حاجه حصلت لكن فضلت رابطه جنبك
ادهم واقف بينهم ساكت وباصص للارض
عم محمود: انا مربطوش جنبي انا كلامي كان واضح قولتله لما تخلص كليتها وهيا تقرر بنفسها ما وعدتوش ابدا
ادهم: اعتقد فعلا ان ده مش وقته
عم ليلي: انت اخدت منه ليلي متاخدش حريته كمان
ادهم: انا ما اخدتش ليلي منه لانها مكانتش معاه اصلا وحريته مش انا برضه اللي باخدها هو اختار طريقه بنفسه
عم ليلي: ليلي كانت ليه من وهما عيال صغيره اما طريقه هو اختاره غلط
ادهم: حضرتك عايز ايه مني بالظبط؟ ؟
عم ليلي: ميكونش ليه علاقه بالقضيه
ادهم: وحضرتك رايك ايه؟؟
عم محمود: ده ابن اخويا عايز يكون رايي ايه عيل وغلط
ادهم: وحضراتكم متخيلين اني لو شيلته من القضيه هيرجع البلد ويعيش عادي فيها
عم ليلي: مش هيرجع البلد هخليه يسافر اي مكان بره مصر بس ميبقاش مطارد من القانون
ادهم بيبص لحماه
عم محمود: متبصليش انا قلتلك انه ابن اخويا لو تقدر تعمل حاجه اعملها وسيبه لضميره
ادهم: حاضر هعمل اللي اقدر عليه
مشيوا وراحو لليلي واول ما ادهم شافها اتصدم من جمالها
وسال نفسه سؤال قديم
ينفع مسخ مع ملاك بالشكل ده؟ ؟
راحو القاعة وادهم ساكت تماما مش بينطق
ليلي: ادهم حبيبي مالك ساكت كده ليه؟
ادهم: ماليش متشغليش بالك
ليلي: طيب في ايه؟ مش عجباك ولا ايه؟
ادهم: مش عجباني؟؟؟؟ مش هرد عليكي اصلا

(تأليف shimaaelwady برعايه خطوات هادئه)

قامو رقصوا سلو مع بعض علي اغنيه برتاح لرامي صبري اسمعوها

https://soundcloud.com/agany-ala-mazagak/2013-11
طلبوا من ادهم يهدي اغنيه لليلي
اهدالها اغنيه سامو زين مش قادر ابعد عنك

https://soundcloud.com/saykoo74/ss7ew8ugz4ub

وليلي هديته اغنيه اليسا علي بالي حبيبي

http://soundcloud.com/alshami-3/2014a-1

وطول الفرح ليلي بترقص وبتتنطط مع صاحبتها وادهم بيراقب كل الوشوش حواليه وبيقري شفايفهم ( هو كظابط اتعلم يقري حركه الشفايف)
ويراقب ابو ليلي وكل واحد بيباركله بيرميه بكلمه
بيراقب اصحابه مستغربين من ليلي
بيراقب صبري وساره ومصطفي مين دول اصلا؟؟ دول مجرد ناس صعب عليهم دول مش اهله
بيراقب ويراقب ويراقب
بيراقب ليلي من بعيد ورده جميله وتخيل نفسه بيرقص معاها
تخيل نفسه راجل طبيعي وسيم عيلته حواليه
شاف امه وابوه واخته واخوه حواليه بيرقصوا معاه
شاف اصحاب كتير حواليه
شاف ناس بتحسده علي ليلي
بس فاق لقي نفسه لوحده بعيد حس انه وحيد وحيد جدا حس انه غلط اكبر غلطه حس انه غريب عن كل اللي حواليه ده
وسال نفسه هو بيعمل ايه هنا؟؟ ؟

ادهم ادهم ادهم
ادهم: هاه
ليلي: انت فين؟ اللي واخد عقلك تعال يالا
ادهم: ليلي كفايه ارجوكي كفايه كده يالا بينا
ليلي: لا يا ادهم لسه بدري خلينا
ادهم: ارجوكي حسي بيا، انتي عملتي الفرح اهوه اللي كان نفسك فيه كفايه بقي يالا
ليلي: اللي كان نفسي فيه؟؟؟ وانت مكنتش عايز فرح
ادهم: فرح؟؟؟ علشان الناس تتفرج عليا؟؟؟ ارجوكي كفايه كده يالا
ليلي: ادهم في ايه مالك؟ ؟
ادهم: مالي؟؟؟ انتي بجد مش عارفه مالي؟؟
ليلي: ادهم في ايه؟ ؟
ادهم: في ايه؟ ؟ تحبي اقولك كل واحد بيقول ايه؟
بصي يا ستي
الراجل اللي هناك ده بيقول ازاي القمر ده تتجوز ده
الستات اللي هناك دول كل واحده بتتصعب عليكي وعلي بختك المايل
البنات اللي هناك فرحانين علشان طول عمرك حاطه راسك في السما ومش عاجبك حد وبيقولو صومتي صومتي وفطرتي علي ده

اما بقي كل واحد بيبارك لابوكي بيواسيه علي حظ بنته تحبي اقولك زياده ولا كفايه

ليلي قربت منه ومسكت وشه بايديها
ليلي: انت شاغل بالك بكل الناس دي ليه؟ هاه
بصلي انا وبس.... انا بقيت مراتك ومحدش من كل دول يقدر يبعدنا عن بعض ابدا... بحبك انت وبس بحب كل مافيك ( حظت ايدها علي جرح وشه) حتي ده بحبه فيك... انا ما يهمنيش كل الناس دي واصريت اني اعمل فرح علشان تعيشه معايا وما تحسش ابدا انك اقل من اي حد لو اعرف انك هتقعد تراقب الناس كده مكنتش عملته... ادهم انا بحبك انت وبس بحبك زي ما انت كده اوعي تعمل لاي حد اعتبار اوعي تسمح لحد يدخل بينا
ادهم: طيب ارجوكي كفايه كده
ليلي: كفايه يالا بينا علي بيتنا
روحو بيتهم ومعاهم الناس بيزفوهم
مامت ليلي وابوها دخلوا معاها البيت
ليلي ومامتها دخلو اوضه النوم اللي اتفاجؤا ان ادهم فارشها كلها ورد
مامت ليلي: يا بختك بيه ربنا يسعدك... حافظي عليه يا ليلي ده هيحطك جوه عنيه
ليلي: عارفه... انا كمان بحبه قوي

(تأليف shimaaelwady برعايه خطوات هادئه)

بره بقي كان ابو ليلي مع ادهم كانت دماغه بتسترجع الحوار اللي سمعه بين ادهم وليلي وبيفكر ازاي يستغل اللي سمعه ده لصالحه
عم محمود: اعتقد كده انتصرت
ادهم: انتصرت؟؟؟ انتصرت في ايه بالظبط؟ ؟
عم محمود: اخدت بنتي مني؟؟؟
ادهم: بس انا مش عايز اخد بنتك منك انا بحبها وبس وكل اللي نفسي فيه انك تسمحلي قاطعه: اسمحلك ايه؟ ؟ انك تدخل عيلتي وبيتي وتبقي زي عيل من عيالي صح؟؟
ادهم قلبه بيوجعه: وليه لأ؟
عم محمود: مش عايز يا اخي هو بالعافيه
ارجوك ارجوك رجعلي بنتي ارجوك
ادهم: انت بتترجي ايه بالظبط؟ ؟
عم محمود: انت اثبت انها بتحبك انت اكتر مني
ادهم: انا مش عايز اثبت حاجه انا عايز اعيش معاها وبس
عم محمود: بكره بعد ما اللمعه تروح واللهفه تروح وتروح الغشاوه اللي علي عنيها وتشوفك زي ما الكل بيشوفك هتعمل ايه؟ ؟
ادهم: مش عايز افكر في بكره
عم محمود: طبعا مش عايز تفكر فيه لانك اناني مصدقت لقيتها ومسكت فيها ومبتفكرش غير في نفسك وبس
ادهم: لا ده مش صح
عم محمود: لا صح لو كنت بتحبها كنت بعدت عنها كنت فكرت في بكره اول ما ليلي تفوق هتبعد عنك وهتتحسب عليها جوازه وبس ومش بعيد الناس يقولو غلطت معاه علشان كده اتجوزته انت مش هتخسر حاجه لكن هيا هتخسر كتير هتخسر حياتها سعادتها عيلتها
ده اللي انت عايزه صح انها تبقي زيك؟؟؟
ادهم: لأ لا انا عمري ما فكرت كده ابدا
عم محمود: امال فكرت في ايه؟ الحياه هتبقي وردي وهيا هتفضل عاميه وانا افتحلك بابي؟؟؟
ادهم بص للارض لان ده تفكيره انه هيبقي هو وليلي عيله صغيره وممكن تكبر وتعوضه
عم محمود: لا فوق من اوهامك دي.... ليلي لو استمرت معاك هطردها من بيتي وهقفل بابي في وشها هتبري منها
ادهم: لأ انت بتحبها
عم محمود: وهيا فضلتك عليا وعندها استعداد تخسرني علشانك يبقي هبقي عليها ليه علشان كده بترجاك ترجعلي بنتي
وبعدين اهوه انا واخويا بنتخانق مع بعض بسببك ومن يوم ما ليلي اتخطبتلك مدخلش بيتي العيله هتتفرق بسببك
ادهم: لا مش بسببي انا مليش علاقه باللي حصل
عم محمود: ليلي كانت موافقه علي حمدي ومرفضتوش غير بعد ظهورك انت في حياتها يبقي ده تسميه ايه؟ ودلوقتي بقي ليلي كمان هتخرج بره العيله
يا ترجعهالي يا تاخدها الليله وتمشي من البلد دي ومترجعوش تاني ابدا وانا هنسي اني خلفتها في يوم من الايام
ادهم: لا كله الا ده اوعي تطردها
عم محمود: انا مش عايزك في حياتها يبقي تختار يا ترجعهالي يا تاخدها وتمشي؟؟؟؟؟
ادهم سكت اخيرا فاق من الحلم كان عارف انه هيفوق بس هو ملحقش يعيش الحلم اصلا
عم محمود: قولت ايه؟ ؟ ؟
ادهم: عايزني اعمل ايه؟ ؟ اطلقها دلوقتي وتاخدها معاك؟؟؟
عم محمود: لا طبعا انت عايز تفضحني ولا ايه؟
ادهم: امال عايز ايه؟؟
عم محمود: يومين كده وتسافر بحجه شغلك وشهرين ولا حاجه وتبعتلها ورقتها وهيا مش هتعرف توصلك وشويه وهتنساك
مهرك وشبكتك هرجعهملك والبيت ده هعوضك عن تمنه علشان متبقاش خسرت حاجه
ادهم : هههههه شبكتي ومهري؟؟؟ هو ده اللي انا هخسره انت بتحكم عليا ارجع السجن تاني اكمل فيه حياتي وتقولي شبكتي ومهري
شبكتي ومهري دول بتوع ليلي اعتبره تعويض عن الجوازه اللي اتحسبت علي بنتك مش عايز حاجه....
عم محمود: انا اسف بس مش قادر... شوف واحده غير ليلي... دي بنتي.... شوف واحده زيك وعيش معاها بس بلاش بنتي
انا اسف بس اتمنالك ان ربنا يعوضك
طلعت مامت ليلي
ام ليلي: يالا يا ابو ليلي خلينا نسيب العرسان وحدهم
عم محمود: يالا بينا
ام ليلي: خلي بالك من ليلي يا ادهم
ابتسم ادهم ليها
مشيوا وهو فضل مكانه مش عارف يتحرك وليلي مستنياه يطلع عندها ولما انتظارها طال نزلت عنده كانت قلعت فستانها ولابسه روب ابيض طويل
لقته قاعد في الظلمه
ليلي: حبيبي مالك؟؟؟ استنيتك كتير مش هتبطل التقل ده بقي ولا ايه؟ ؟
ادهم: ______
ليلي: انت عايزني انا اترجاك ولا ايه؟ تعالي فوق بقي يالا
بتشده من ايده بس هو فضل قاعد مكانه
ليلي: ادهم في ايه؟ مالك؟
ادهم: _______
ليلي: حبيبي في ايه؟ ؟
ادهم: في اني زهقت!!! زهقت من كل حاجه!!! زهقت منك ومن ابوكي ومن كل حد فاكر نفسه احسن مني
ليلي: ادهم في ايه مالك؟ ؟
ادهم: جوازي منك كان اكبر غلطه في حياتي انتي فاهمه؟ ؟ جوازي منك غلط
ليلي :: انت بتقول كده ليه؟ في ايه؟؟؟
ادهم: في اني زهقت.... مش عايز جروح تانيه كفايه لحد كده
ليلي: ادهم انا بحبك
ادهم: وانا مش عايز حبك ده مش عايزه...
ليلي: ادهم ارجوك
ادهم: ترجوني ايه؟ انا اللي برجوكي ابعدي عني ابوس ايدك ابعدي عني بقي هو بالعافيه ولا ايه؟ ؟ انا _ مش _ عايزك
فهمتي ولا اقول تاني؟ ؟ مش عايزك
من يوم ما شفتك وانا كل ما ابعدك عني بترجعي تاني وبحاول اقنع نفسي اني افضل معاكي بس برجع وابعد وانتي تقربي لحد امتي مش عارف؟؟؟ ايه ما بتحسيش ابعدي عني بقي كفايه كده مش قادر هتخنق
كنت فاكر اني هتجوز والحياه هتبقي عادي بس لا هتخنق مش قادر استحمل
لعلمك يومين وهسافر لوحدي ومش هتشوفي وشي تاني وبعدين هبعتلك ورقتك واطلقك
ليلي: ادهم....
ادهم: فهمتي؟ خلاص فوقي بقي انتهي كله انتهي......... بعد اذنك
سابها ومشي وهيا واقفه مذهوله
بقي هيا دي ليله العمر؟
هيا دي الليله اللي بتحلم بيها من زمان؟
هو ده ادهم اللي حبته وعشقته؟؟
هيا صاحيه ولا ده كابوس وهتصحي منه؟؟
حياتها انتهت من قبل ما تبدأ
اخيرا استوعبت ان ده بجد واخيرا قعدت في الارض تعيط وتندب حظها

وهنا تكون خلصت حكايتنا
اتمني انها تكون عجبتكم
استنوني في الجزء التاني من المشوه
مش عايزه شتايم فاهمين؟؟؟؟
تعليقاتكم وتوقعاتكم
استنوني وهتعرفو ليه ابوه طرده وليه امه ساكته؟؟ وعلاقته بليلي انتهت ولا الحياه هتديلهم فرصه تانيه؟؟
العداوه هتستمر ولا هتنتهي؟؟؟


 

رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر


يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 12:33 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, vBulletin Solutions, Inc. Trans by
HêĽм √ 3.1 BY: ! ωαнαм ! © 2010
جميع الحقوق محفوظة لمنتديات ينبع البحر

Security team

اختصار الروابط